Easy English

Easy English

انگلیسی را آسان بیاموزیم
Easy English

Easy English

انگلیسی را آسان بیاموزیم

چگونه مهارت speaking خود را تقویت کنیم؟


نویسنده: زهره اسماعیلی 

۱. در درجه اول باید بیاد داشته باشیم که مهارت گفتاری در زبان انگلیسی از سه مهارت دیگر مشکل تر است. زیرا تقریبا همه دانش زبانی تان را در خدمت گرفته، ضمن اینکه زمان کمی برای مدیریت جملات خود حین ارتباط دارید. در واقع  هنگام صحبت به زبان انگلیسی، علاوه بر درک صحبت های مخاطب، شما باید به واژگان، دستور زبان و به نوع گفتمان اشراف داشته باشید و همه اینها را در مدت زمان کوتاهی مدیریت کنید.


۲. کمالگرا نباشید و هیچگاه انتظار نداشته باشید که مثل یک بومی زبان انگلیسی صحبت کنید. پس در همان ابتدا این بار را از دوش خود بردارید و با خیال راحت روی پیشرفت های خود متمرکز شوید.


۳. برای تقویت مهارت گفتاری تا می توانید به فایل های صوتی و پادکست ها گوش کنید. هر چه بیشتر گوش کنید، بیشتر در صحبت کردن مهارت پیدا می کنید. در نظر داشته باشید که ما در کشوری زندگی می کنیم که دسترسی به گوینده بومی انگلیسی نداریم پس تنها راه استفاده از کلاس های آموزشی و یا تمرین مکرر در منزل به کمک فایل های صوتی و تصویری است. 


۴. صحبت کردن مقابل آینه و ضبط کردن صدا هم روش های خوبی برای تقویت مهارت گفتاری هستند اما پیشرفت کندی به همراه دارند و هیچگاه نمی توانند جایگزین تعامل زنده با دیگران شوند. پس ترجیحا"اگر شرایط رفتن به کلاس های آموزشی را دارید درنگ نکنید.


۵. متون انگلیسی را با صدای بلند بخوانید. ترجیحا" اگر فایل صوتی متن مربوطه را در اختیار دارید، اول خوب به تلفظ و زیر و بم صدای گوینده دقت کنید و بعد خودتان همان متن را با صدای بلند بخوانید. مطالعه در سکوت فقط به درک زبان کمک می کند و کمکی به ارتقای مهارتهای گفتاری نمی کند.


۶. از تکنیک سایه استفاده کنید. به این صورت که مثل سایه فایل را دنبال کرده و با صدای بلند جملات را تکرار کنید (در ابتدای کار بین کلمات و بعد بین جملات stop کرده و عین آن را تکرار کنید).


۷. ساختارهای ثابت و اصطلاحات زبان انگلیسی را به همان شکلی که استفاده می شوند حفظ کنید و به ذهن بسپرید.

مثلا":

?How's it going

Nice to meet you

See you soon


 صدها عبارت پر کاربرد دیگر که برای تقویت مهارت گفتاری واقعا" مفید و کاربردی اند، وجود دارند که به سادگی در دسترس اند.


۸. موانع عاطفی مثل کمبود اعتماد بنفس، عزت نفس و عدم پذیرش فرهنگ زبان مقصد را در خود ریشه کن کنید.


۹. از اشتباه کردن و قضاوت دیگران نترسید. اشتباه کردن قسمتی از پروسه یادگیری است. سعی کنید به پیشرفت های خود در طولانی مدت متمرکز شده و چشم اندازی وسیع داشته باشید.


کانال تلگرام:

@learn-english-easilyyy

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.